O dieta sanatoasa, Ce inseamna o dieta sanatoasa


Tineti seama insa ca acestea au un caracter orientativ, intrucat fiecare dintre noi va urma semnalele pe care i le transmite propriul corp in alegerile si obiceiurile aliementare pe care le face si pe care si le insuseste.

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa?

Este important de retinut ca atunci cand am creat aceasta lista am avut in vedere un adult sanatos, si nu diverse categorii de persoane care au o alimentatie specifica, cum ar fi : copiii, femeile insarcinate sau lauzele, persoanele ajunse la varsta a treia, ori persoanele care sufera de diverse afectiuni, chiar daca o parte dintre aceste principii li se pot aplica si o dieta sanatoasa.

Cat de des mancam? Pentru ca aportul caloric din alimente sa poata fi utilizat de-a lungul zilei o dieta sanatoasa activitatile cotidiene pe care le avem dar si pentru a-i oferi corpului nostru si sistemului digestiv timpul necesar pentru a procesa aceste alimente recomand 5 mese pe zi distribuite astfel : mic dejun; gustarea 1; pranz; gustarea 2; cina.

Daca mancam mai rar, senzatia de foame va fi una acuta si vom manca o cantitate mai mare de alimente, o parte dintre caloriile aduse ca si aport, nefiind utilizate, vor fi trecute in depozitele de grasime.

O dieta sanatoasa...

Nici infometarea nu este o solutie, intrucat desi pe termen scurt poate avea rezultate, in sensul scaderii in greutate, pe termen o dieta sanatoasa duce in realitate la ingrasare. Este de asemenea important sa mentinem orele fixe ale meselor, intrucat corpul nostrum se obisnuieste cu orele respective si se pregateste pentru a primi hrana, astfel digestia va fi una mai buna.

Blogul Obio

Este foarte important ca fiecare dintre aceste mese sa fie variata, astfel incat corpul nostru sa preia nutrientii necesari din fiecare aliment carbohidrati, lipide, proteine, vitamine si minerale. Cum preparam alimentele? Modul de preparare al alimentelor trebuie sa fie unul care sa permita pastrarea nutrientilor in preparatul final si evitarea substantelor toxice pentru organism. Prepararea alimentelor intr-un mod sanatos, de tip : inabusire, fierbere, la aburi, la gratar.

spaghetti squash bun pentru pierderea în greutate suplimentul pentru pierderea în greutate jadera

De asemenea, pe cat posibil, timpul de preparare termica ar fi recomandat sa fie unul cat mai scurt. Marea majoritate a vitaminelor sunt sensibile din punct de vedere termic, astfel incat se pierd prin gatire indelungata.

Mai mult decat atat, sunt anumite preparate care in contact cu aerul, isi pierd din substantele nutritive. Ce alimente bogate in amidon?

Alimentatie sanatoasa - 19 principii ca sa fii in cea mai buna forma

Alimentele bogate in amidon sunt principala sursa de carbohidrati intr-o alimentatie echilibrata amidonul este un carbohidrat deblocare slabit. De asemenea este important sa avem variatie in ceea ce priveste alimentele bogate in amidon si sa includem in alimentatia noastra : cartofi, quinoa, porumb, pastarnac, mazare verde, dovlecel, fasole, linte, etc. Ce grasimi? Includem in alimentatia nostra grasimile sanatoase.

succesul de pierdere în greutate cum să pierdeți grăsimea în torsul superior

Grasimile sanatoase pot avea doua surse, grasimi vegetale si grasimi animale. Dintre grasimile vegetale, uleiurile reprezinta o sursa importanta de grasimi, astfel putem include in alimentatia noastra : uleiul de cocos, uleiul de masline presat la receuleiul de floarea soarelui care are un continut foarte mare de o dieta sanatoasa Eetc.

De asemenea semintele si nucile au un continut foarte mare de grasimi sanatoase in, susan, floarea soarelui, dovleac, canepa, nuci, alune, fistic, caju, etc, toate acestea in stare cruda, nu prajite. Ca si sursa buna de grasimi vegetale nu trebuie uitat avocado.

Alimente sanatoase

Dintre grasimile animale grasimi sanatoase gasim in peste, astfel includem in alimentatia noastra pestele gras : macroul, sardinele, somonul de capturahering, etc.

Cat de des proteine animale? Aportul de proteine in alimentatie, este atat de tip animal cat si de tip vegetal. Un aspect foarte important cu privire la proteinele animale, este sursa acestora, astfel este recomandat consumul de carne ce provine de la animale ce au fost crescute in mod natural.

  1. Ce înseamnă o alimentație sănătoasă și cum te ajută – sfaturi și recomandări
  2. Sus Un regim alimentar sanatos contine carbohidrati si calorii in functie de varsta, sex si intensitatea activitatilor zilnice si o cantitate considerabila de legume si fructe.
  3. Alimente pentru o dieta sanatoasa
  4. Pierderea în greutate după boală

Ce evitam? Cu cat alimentele sunt mai procesate, cu atat continutul caloric este unul mai mare iar continutul nutritional este mai mic.

Cand vorbim despre evitarea sosurilor, vorbim despre sosurile ce au la baza grasimi emulsionate, ori chiar daca nu sunt emulsionate, au un continut mare de grasimi. Atunci cand vorbim despre dulciuri, dulciurile clasice au un continut caloric mare si un continut nutritional mic.

suntik fat burn pierdere în greutate spa oregon

Daca insa vorbim despre dulciurile raw vegane spre exemplu, desi au un continut caloric la fel de mare, au un continut mare de substante nutritive. Daca aveti pofta de dulce, mai degraba o dieta sanatoasa recomanda un preparat raw vegan, mancat pe post de gustare, in prima parte a zilei. Ca si o concluzie a tuturor principiilor enumerate anterior, alimentele pe care ar trebui sa le consumam zilnic sunt : fructe; legume; cereale integrale; leguminoase; plante aromatice; seminte; nuci; uleiuri vegetale; lactate si derivate ale acestora; salate; germeni; etc.

Beneficiile unei diete

In concluzie o alimentatie echilibrata si sanatoasa este variata si este preponderent vegetariana. Te astept si pe pagina mea de Facebook! O viata cu gust - Mioara Cocea. Toate drepturile rezervate.